Vraag en Antwoord

Ik twijfel over de kleur, kan ik monsters aanvragen?

Wanneer u twijfelt over de kleuren van onze gordijnroeden dan kunt u altijd gratis een monster aanvragen via de mail of met de bestelknop op de homepagina. Wij sturen u dan één of meerdere stukjes roede toe in de kleuren van uw voorkeur. Daarmee willen wij voorkomen dat u roeden bestelt die niet aan uw verwachtingen voldoen.

Tot welke lengte kan ik een roede bestellen?

Om verzend technische redenen worden gordijnroeden tot 265 cm aan één stuk geleverd. Grotere lengten (vanaf 266 cm) worden in twee delen geleverd hiervoor heeft u een verbindingsstuk nodig. De verbinding is niet zichtbaar aangezien deze samenvalt in de steun. Wanneer u uw bestelling komt afhalen dan kunt tot een lengte van 3 meter aan een stuk bestellen.

Zijn de roeden massief?

De roeden zijn van staal. Deze zijn, nadat ze zijn gegalvaniseerd, gedompeld in een bad met vloeibaar metaal, bv. brons, rvs, messing, etc. De buitenlaag is brons of messing, maar om een stalen roede. De zwarte roeden zijn staal en daarna zwart gepoedercoat.

Welke maat roeden zijn er?

Onze gordijnroeden hebben de maat 19 mm of 28 mm. Ze zijn ook samen te combineren in onze duo systemen. Dit is handig als u zowel vitrage als overgordijnen wilt ophangen.

Kan ik de gordijnroede zelf op maat zagen?
Ja, dat kan. Onze gordijnroeden kunt u met een ijzerzaag of buizensnijder op maat maken.

Hoe bestel ik meerdere roeden?

Type de gewenste maat in cm en u kunt aangeven hoe vaak u die wilt. Zijn het verschillende maten? Dan kunt u elke roede met de gewenste maat los in het winkelmandje plaatsen.

Hoeveel ringen heb ik nodig?

Dat hangt in de eerste plaats af van uw gordijnen. In de meeste gevallen is dit 10 ringen per meter stof. Maar het is mogelijk dat u meer of minder plooien op een meter hebt. Dit varieert dus per gordijnsoort.

Ik heb een heel brede vensterbank, kan ik dan ook een roede gebruiken?

In dat geval kunt u steunen bestellen die aan het plafond bevestigd kunnen worden. Dit biedt u vrije plaatsing mogelijkheden.

Welke soorten steunen zijn er?

Wij hebben 3 soorten steunen in ons assortiment. Wij hebben wandsteunen, wand/plafondsteunen en in-de-dag steunen. Deze steunen zijn in verschillende designs leverbaar.

Wandsteunen kunt u enkel alleen aan de wand monteren. Dit omdat de steun waar de roede in valt deels open is. Onze wand/plafonsteunen zijn een dichte steun. Hierdoor kan deze steun zowel aan de wand als aan het plafond gemonteerd worden. Onze in-de-dag steunen gebruikt u zodra u de gordijnroeden precies tussen twee muren/wanden wilt plaatsen.

Zijn de steunen in te korten?

Een aantal wandsteunen zijn doormiddel van een ijzerzaagje in te korten. Bij de productfoto’s ziet u hiervan een voorbeeld. De maximale lengte zit rond de 19 a 20 cm en de minimaal lengte om in te korten zit rond de 12 cm. wilt u het exact weten, zie dan onze productbeschrijving bij de steunen waarvan het mogelijk is.

Hoe lang is de levertijd?

Wij hebben alle gordijnroeden en accessoires in voorraad. Na ontvangst van uw betaling zullen wij uw bestelling verzenden, en kunt u deze binnen enkele dagen in ontvangst nemen.

Ik heb een fout gemaakt bij het bestellen. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Als de bestelling nog niet verwerkt is dan kunt u deze wijzigen. Neemt u dan contact met ons op, en zoeken we samen een passende oplossing.

Wat is de garantieperiode?

Wij geloven 100% in onze producten. Desondanks kan de situatie zich wel eens voordoen dat binnen 1 of 2 jaar een fabricagefout of ander defect optreedt. Dit kunnen wij niet voorkomen. In deze gevallen, zorgen wij voor een passende oplossing. U kunt ervan op aan dat wij er alles aan doen garantieclaims correct en spoedig te behandelen.

Hoe retourneer ik een product?

In alle gevallen dient er eerst telefonisch of per e-mail contact met ons te worden opgenomen. Het retour te zenden product moet door u ongeschonden worden geretourneerd. Daarbij draagt u zelf de verantwoordelijkheid en de kosten van retourzending, tenzij anders overeengekomen (in geval van gebreken bijvoorbeeld).

Ik heb een specifieke vraag of klacht?

Wij verzoeken u dan contact met ons op te nemen.