Zoeken

Vragen

Hoe lang moet een roede zijn?

U meet de lengte van uw raamkozijn en daarbij komt aan beide kanten nog ongeveer 20 cm extra. Dit is een indicatie. Bij wat kortere roeden kunt u ook minder extra bestellen. Bovendien komt er ook nog 2 keer de lengte van de eindknoppen bij. Let u erop dat het wel past tussen de eventuele muren en dat het mooi royaal overkomt.

Tot welke lengte kan ik een roede bestellen?

Om verzendtechnische redenen worden gordijnroeden tot 265 cm aan één stuk geleverd. Grotere lengten (vanaf 266 cm) worden in twee delen geleverd met een verbindingsstuk. De verbinding is niet zichtbaar aangezien deze samenvalt in de steun. Wanneer u, om een bepaalde reden, toch een lengte langer dan 270 cm wilt laten opsturen, dan verzoeken wij u om contact met ons op te nemen. Wanneer u uw bestelling komt afhalen dan kunt tot een lengte van 3 meter aan een stuk bestellen.

Hoe bestel ik meerdere roeden?

Door telkens de lengte van de roede in de winkelmand te leggen. 

Zijn de roeden massief?

De roeden zijn van staal. Deze zijn, nadat ze zijn gegalvaniseerd, gedompeld in een bad met vloeibaar metaal, bv. brons, rvs, messing, etc. De buitenlaag is dus wel brons of messing, maar om een stalen roede. De zwarte roeden zijn staal en daarna zwart gepoedercoat.

Kan ik ook een roede zonder ringen bestellen?

Ja, alle onderdelen zijn afzonderlijk te bestellen. Of u een roede zonder ringen nodig hebt of juist alleen ringen.

Hoeveel ringen heb ik nodig?

Dat hangt in de eerste plaats af van uw gordijnen. In de meeste gevallen zijn 10 ringen op 1 meter nodig. Maar het is mogelijk dat u meer of minder plooien op een meter hebt. U bestelt wat u nodig hebt.

Hoeveel steunen moet ik bestellen?

Wij gaan ervan uit dat bij roeden tot ongeveer 2,25 meter 2 steunen voldoende zijn. Vanaf 2,25 meter raden wij 3 steunen aan. Wel kan meespelen of uw gordijnen zwaar van gewicht zijn of juist licht en of u van plan bent de gordijnen iedere dag te sluiten.

Mijn raamkozijn loopt van muur tot muur. Kan ik daarvoor ook een roede gebruiken?

Dat is mogelijk. U kunt dan geen extra lengte nemen aan beide zijden van het raam en waarschijnlijk ook geen sierknoppen. Wel kunt u een mooie roede uitzoeken en deze aan het einde afsluiten met een einddop. De steunen kunt u aan het plafond bevestigen.

Ik heb een heel brede vensterbank, kan ik dan ook een roede gebruiken?

In dat geval kunt u steunen bestellen die ook aan het plafond bevestigd kunnen worden. U kunt deze dan hangen waar u maar wilt.

Ik ben ervan niet zeker welke kleur ik moet kiezen. Kan ik monsters aanvragen?

Wanneer u twijfelt over de kleuren van onze gordijnroeden dan kunt u altijd gratis een monster aanvragen via de mail of per telefoon. Wij sturen u dan één of meerdere stukjes roede toe in de kleuren van uw voorkeur. Daarmee willen wij voorkomen dat u roeden bestelt die niet aan uw verwachtingen voldoen.

Kunnen wij de gordijnroeden ook afhalen?

Ja, dat is mogelijk. Wij geven zelfs 10% korting als u uw bestelling ophaalt en u bespaart op de verzendkosten. Zo worden uw gordijnroeden nog goedkoper. Pinnen is bij ons niet mogelijk.

Wat zijn de verzendkosten?

Wij rekenen voor uw bestelling een bijdrage in de verzendkosten van € 9,50 binnen de Benelux en Duitsland voor complete gordijnroede(n).

Hoe lang is de levertijd?

Wij hebben alle gordijnroeden en accessoires in voorraad. Na ontvangst van uw betaling zullen wij uw bestelling verzenden en kunt u deze binnen enkele dagen in ontvangst nemen.

Ik heb een fout gemaakt bij het bestellen. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Als de bestelling nog niet verwerkt is dan kunt u deze nog wijzigen. Neemt u dan even contact met ons op, dan lossen we het samen op.

Wat is de garantieperiode?

Wij geloven 100% in onze producten. Desondanks kan de situatie zich wel eens voordoen dat binnen 1 of 2 jaar een fabricagefout of ander defect optreedt. Dit kunnen wij niet voorkomen. In de gevallen dat dit optreedt, zorgen wij voor een gepaste oplossing. U kunt ervan op aan dat wij er alles aan doen garantieclaims correct en spoedig te behandelen.

Hoe retourneer ik een product?

In alle gevallen dient er eerst telefonisch of per e-mail contact met ons te worden opgenomen. Het retour te zenden product moet door u ongeschonden worden geretourneerd in de originele verpakking. Daarbij draagt u zelf de verantwoordelijkheid en de kosten van retourzending, tenzij anders overeengekomen (in geval van gebreken bijvoorbeeld).

Ik heb een specifieke vraag of klacht?

Wij verzoeken u dan contact met ons op te nemen.